AGB  ·  Datenschutz  ·  Impressum  







Anmelden
Nützliche Links
Registrieren
Zurück Delphi-PRAXiS Programmierung allgemein Multimedia Delphi unDelphiX 1.07f released now
Thema durchsuchen
Ansicht
Themen-Optionen

unDelphiX 1.07f released now

Ein Thema von ijcro · begonnen am 11. Jul 2007 · letzter Beitrag vom 25. Jul 2007
Antwort Antwort
ijcro

Registriert seit: 30. Mär 2006
37 Beiträge
 
Delphi XE Professional
 
#1

unDelphiX 1.07f released now

  Alt 11. Jul 2007, 23:34
Hello all!

(un)DelphiX 1.07f released now and can be downloaded from http://www.micrel.cz/Dx.

News:
1/ Installation program (copy files and install into IDE Delphi 3,4,5,6,7,2005,2006,2007).
2/ Two tools - PNG2DIB (accept alphachannel) and GIF2DIB (accept animation) as utilities.
3/ Fix bug code texture with alphachannel for serious using.
4/ Support Delphi 2007.
5/ Better compatibility with Windows Vista.

Regards
ijcro
  Mit Zitat antworten Zitat
Florian H

Registriert seit: 30. Mär 2003
Ort: Mühlacker
1.043 Beiträge
 
Delphi 6 Professional
 
#2

Re: unDelphiX 1.07f released now

  Alt 11. Jul 2007, 23:56
Seit Andorra2D ist delphiX zwar keine Alternative mehr für mich, aber toll, dass sich wenigstens noch was tut
Florian Heft
  Mit Zitat antworten Zitat
Benutzerbild von igel457
igel457

Registriert seit: 31. Aug 2005
1.622 Beiträge
 
FreePascal / Lazarus
 
#3

Re: unDelphiX 1.07f released now

  Alt 17. Jul 2007, 00:50
Hi ijcro,

if I've understood it right, you're using a class called "DIB32" and draw on the DXDraw surface canvas with the GDI (please correct me, if this is wrong, but I saw this in your "Breakout" demo) for doing alphablending. So it is only sowftware alphablending - drawing directly on TForm's canvas using PNGImage's TPNGObject, will have the same effect.

It would be a big effort if you could implement real 32Bit Hardware textures. But I don't know if DirectX 7 can do this.

Andreas alias igel457

PS: Bin gerade auf der anderen Seite des großen Meeres, und daran wird sich auch die nächsten vier Wochen nichts ändern.
Andreas
"Sollen sich auch alle schämen, die gedankenlos sich der Wunder der Wissenschaft und Technik bedienen, und nicht mehr davon geistig erfasst haben als die Kuh von der Botanik der Pflanzen, die sie mit Wohlbehagen frisst." - Albert Einstein
  Mit Zitat antworten Zitat
ijcro

Registriert seit: 30. Mär 2006
37 Beiträge
 
Delphi XE Professional
 
#4

Re: unDelphiX 1.07f released now

  Alt 23. Jul 2007, 07:01
Hi igel457!

I made DIB32 with alphachannel for true support of texture in DirectX. I can write only that unit DIB.pas you can use without DirectX with GDI only and directly pait to form surface. DIB unit contain many function for drawing of blend, light, darkness and other effect.

PNG is not directly used, there is preffer DIB as basic format. DIB32 is image in RGBA scheme and there can be store alphachannel (when not, you can use simple DIB like RGB or other DIB like DIB-256 with 256 palette color only- for smaller source in dximagelist).

Idea is in thing: You has got one picture, the DIB32 and (un)DelphiX give you support for automatic convert DIB32 to texture with alphachannel and you do not work with DTX directly. Nohting more. Helps it?
ijcro
  Mit Zitat antworten Zitat
Benutzerbild von igel457
igel457

Registriert seit: 31. Aug 2005
1.622 Beiträge
 
FreePascal / Lazarus
 
#5

Re: unDelphiX 1.07f released now

  Alt 25. Jul 2007, 03:14
Hi ijcro,

thanks for your explanation - I just saw you using the GDI in that "breakout" demo.
Real support of 32-Bit textures is a great thing! Do they also work with multiple surfaces (for splitscreen?)
How is the performance of alphablending? How many frames per seconds do you get by simply drawing a 256x256 32Bit texture?

Thank you,
Andreas
Andreas
"Sollen sich auch alle schämen, die gedankenlos sich der Wunder der Wissenschaft und Technik bedienen, und nicht mehr davon geistig erfasst haben als die Kuh von der Botanik der Pflanzen, die sie mit Wohlbehagen frisst." - Albert Einstein
  Mit Zitat antworten Zitat
Antwort Antwort


Forumregeln

Es ist dir nicht erlaubt, neue Themen zu verfassen.
Es ist dir nicht erlaubt, auf Beiträge zu antworten.
Es ist dir nicht erlaubt, Anhänge hochzuladen.
Es ist dir nicht erlaubt, deine Beiträge zu bearbeiten.

BB-Code ist an.
Smileys sind an.
[IMG] Code ist an.
HTML-Code ist aus.
Trackbacks are an
Pingbacks are an
Refbacks are aus

Gehe zu:

Impressum · AGB · Datenschutz · Nach oben
Alle Zeitangaben in WEZ +1. Es ist jetzt 21:22 Uhr.
Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
LinkBacks Enabled by vBSEO © 2011, Crawlability, Inc.
Delphi-PRAXiS (c) 2002 - 2023 by Daniel R. Wolf, 2024 by Thomas Breitkreuz