TexID ist ein cardinal - kannst also auch direkt cardinal oder DWORD hinschreiben.
Ach noch was: wenn du die dglOpenGL.pas benutzt, kannst du das "SetupPixelFormat" von der
Unit übernehmen lassen und die Funktion bei dir rauslöschen.
In der Readme.html seht geschrieben
Before you can use any of the gl-functions contained in the header, you'll have to call InitOpenGL to initialize the functionpointers. In your app it should look something like that :
Delphi-Quellcode:
procedure MyGLInit;
begin
InitOpenGL;
// Don't forget, or first gl-Call will result in an access violation!
MyDC := GetDC(...);
MyRC := CreateRenderingContext(...);
ActivateRenderingContext(MyDC, MyRC);
// Necessary, will also read some extension
...
end;
After doing the above initialisation, you're ready to use all
OpenGL-Functions and extensions your card supports. And also don't forget to release your context properly when exiting :
Delphi-Quellcode:
procedure MyDeInit;
begin
DeactivateRenderingContext;
// Deactivates the current context
wglDeleteContext(myRC);
ReleaseDC(
Handle, myDC);
end;
Dein FormCreate-Event ist dann zwar nicht viel kleiner, jedoch fällt die komplette "SetupPixelFormat" aus deinem Source weg.
Delphi-Quellcode:
procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
begin
InitOpenGL;
MyDC := GetDC(
Handle);
MyRC := CreateRenderingContext(MyDC, [opDoubleBuffered], 32, 24, 0, 0, 0, 0);
ActiveRenderingContext(MyDC, MyRC);
end;