Einzelnen Beitrag anzeigen

Benutzerbild von igel457
igel457

Registriert seit: 31. Aug 2005
1.622 Beiträge
 
FreePascal / Lazarus
 
#3

Re: unDelphiX 1.07f released now

  Alt 17. Jul 2007, 00:50
Hi ijcro,

if I've understood it right, you're using a class called "DIB32" and draw on the DXDraw surface canvas with the GDI (please correct me, if this is wrong, but I saw this in your "Breakout" demo) for doing alphablending. So it is only sowftware alphablending - drawing directly on TForm's canvas using PNGImage's TPNGObject, will have the same effect.

It would be a big effort if you could implement real 32Bit Hardware textures. But I don't know if DirectX 7 can do this.

Andreas alias igel457

PS: Bin gerade auf der anderen Seite des großen Meeres, und daran wird sich auch die nächsten vier Wochen nichts ändern.
Andreas
"Sollen sich auch alle schämen, die gedankenlos sich der Wunder der Wissenschaft und Technik bedienen, und nicht mehr davon geistig erfasst haben als die Kuh von der Botanik der Pflanzen, die sie mit Wohlbehagen frisst." - Albert Einstein
  Mit Zitat antworten Zitat