Einzelnen Beitrag anzeigen

Benutzerbild von Corelgott
Corelgott

213 Beiträge

Delphi 2006 Enterprise

Re: Registry... Mal wieder.....

Alt 28. Mai 2004, 04:05
Ok ich gesteh ja zu, das es recht komplex ist...

Aber wenn ich mir hier in der MSDN das ganze so durchles...
Zitat:
Long values (more than 2,048 bytes) should be stored as files with the file names stored in the registry. This helps the registry perform efficiently.
Hant man es also bei langen nicht mit so riesen Datenmengen zu tun, wie bei bildern! Es steckt, wei gesagt, auch vermutlich keine Kompirimierung drin!

Des weiteren gibt es eine nich sooo riesige anzahl von Werten:

Zitat:
REG_BINARY Binary data in any form.
REG_DWORD A 32-bit number.
REG_DWORD_LITTLE_ENDIAN A 32-bit number in little-endian format.
Microsoft® Windows® is designed to run on little-endian computer architectures. Therefore, this value is defined as REG_DWORD in the Windows header files.

REG_DWORD_BIG_ENDIAN A 32-bit number in big-endian format.
Some UNIX systems support big-endian architectures.

REG_EXPAND_SZ Null-terminated string that contains unexpanded references to environment variables (for example, "%PATH%"). It will be a Unicode or ANSI string depending on whether you use the Unicode or ANSI functions. To expand the environment variable references, use the ExpandEnvironmentStrings function.
REG_LINK Reserved for system use.
REG_MULTI_SZ Array of null-terminated strings, terminated by two null characters.
REG_NONE No defined value type.
REG_QWORD A 64-bit number.
REG_QWORD_LITTLE_ENDIAN A 64-bit number in little-endian format.
Windows is designed to run on little-endian computer architectures. Therefore, this value is defined as REG_QWORD in the Windows header files.

REG_SZ Null-terminated string. It will be a Unicode or ANSI string, depending on whether you use the Unicode or ANSI functions.
So ich habe zwar nicht so die mega ahnung.. aber ich vermute mal, das es entweder eine längeangabe für jedes element irgendwo gibt, oder das zwischen jedem teil eine art trennzeichen exitiert....

Oder liege ich da mal wieder völlig daneben?
Oder ist das mal wieder eine schnapsidee von mir??

cya
  Mit Zitat antworten Zitat