Es handelt sich vermutlich um dies:
http://www.w3schools.com/svg/svg_path.asp
Zitat:
The following commands are available for path data:
M = moveto
L = lineto
H = horizontal lineto
V = vertical lineto
C = curveto
S = smooth curveto
Q = quadratic Bézier curve
T = smooth quadratic Bézier curveto
A = elliptical Arc
Z = closepath
Ein anderer sagt:
http://codeverge.com/embarcadero.del...e-code/1040868
Zitat:
I've traced the PathData property and checked what input can it read...
It seems that the developers define a propriatry structure that would be
used here is a short description of what command can the "PathData" property
can receive and read (CX is coordinate x value, CY is coordinate y value, CZ
is coordinate z value):
Z - Close path
M CX CY CZ - MoveTo/LineTo vector
m CX CY CZ - MoveTo/LineToRel vector (don't know what rel is)
L CX CY CZ - LineTo vector
l CX CY CZ - LineToRel vector (don't know what rel is)
C CX CY CZ - CurveTo vector
c CX CY CZ - CurveToRel vector (don't know what rel is)
S CX CY CZ - SmoothCurveTo vector (what does smooth mean in contras to only
Curve I do not know?)
s CX CY CZ - SmoothCurveToRel vector (what does smooth mean in contras to
only Curve I do not know?)
H ? - HLineTo
h ? - HLineToRel
V ? - VLineTo
v ? - VLineToRel
manage to do little with that,. so far...
where is Delphi XE2 FM Help ?
Ist es eigentlich ein Bug, wenn man Path3D in den Eigenschaften auf Visible:=false setzt und die (wie nennt man diese) Bewegungsdinger immernoch sichtbar sind im Designer?
Ich würde es dann einfach über diese Form eintragen:
Code:
Path3D1.Path.Clear;
Path3D1.Path.MoveTo(PointF(1.650, 0.000));
Path3D1.Path.LineTo(PointF(4.184, 0.000));
......
Path3D1.Path.ClosePath;
Eine Frage hätte ich dann noch zur Farbe. Kann man eigentlich irgendwo umschalten zwischen ausgefüllt und als Wireframe-Darstellung? So, dass man nur die Linien sieht?